Gymnastik

Idag hade vi redskap i campushallen och som gammal gymnast förstår ni att jag älskade det! Vi körde matta, ringar och barr på basnivå, fick passa varandra och gå igenom grunderna. Eftersom jag varit gymnast och tränat barn och ungdomar själv så kliade det något otroligt i fingrarna när vår lärare bad oss att träna kullerbyttor. Jag ville bara springa och göra massa volter, men valde givetvis att hålla mig i bakgrunden och hjälpa killarna istället ;) Vilka faktiskt var förvånadsvärt duktiga! Däremot kunde jag inte låta bli att köra långkullerbyttor i luften och släppa loss i ringarna, det är ju så otroligt kul!! Kommer ni ihåg när man var liten och satte sig i ringarna medan kompisen putte fart? Det gjorde jag och Daniel idag, skillnaden var bara att jag inte satt utan gjorde spiken, ni vet? Hahaha herregud, jag skrek nästan av taket på campushallen. Åh ni anar inte hur sugen jag blir på att köra igång själv igen, eller i alla fall börja träna barn igen för min gamla förening ABGS. Men tyvärr så lider ju jag av överrörliga leder och ryggrad så jag får ju inte köra gymnastik på samma sätt som förr. Jag får egentligen inte köra yoga heller. Jag får egentligen inte ens stretcha eftersom jag redan översträcker lederna när jag bara går och rör mig. Hur mycket otur får man ha? Nåväl, på onsdag vankas ett pass till och som jag längtar!

Jag menar, äta kakor och gå ner i spagat samtidigt är väl inget konstigt? ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0