This year

Nyårslöften och nyårsmål, sådär ruggigt klyschigt men ändå ganska nödvändigt för vår mänskliga överlevnad. Vad ska jag göra för att orka leva med mig själv det här året då? Kanske är frågor väl överdrivna, men i alla fall Vad bör jag förbättra och kanske viktigast, hur? När jag var liten kom det så självklart, jag och Lotta lovade alltid varandra att sluta bita på naglarna. (Något som för övrigt blev väldigt återkommande). Men nu har jag inga sådana laster längre, då blir plötsligt målen så djupa och personliga. Ska jag behöva jobba med mig själv? Det hade varit så mycket enklare om jag var rökare eller en shopaholic. Jag får istället granska mig själv och gå till botten med vad jag vill få ut av det här året och med mig själv.

Rent spontant vill jag bara må bra, försöka göra varje dag så mysig som möjligt, försöka se ljuspunkter ur alla perspektiv och leva på den positiva sidan av livet. Ge kärlek till mina nära. Äta det jag mår bra av och träna så mycket som jag tycker är bra för mig. Vara stolt över att jag är kvinna, och över mina egenskaper som därmed kännetecknas. Lyckas med min utbildning och vara lyhörd gentemot genusfrågor och jämställdhet. Omringa mig med människor som ger mig energi och inte tar, som är osjälviska och omtänksamma. Tro på mig själv och framför allt älska mig själv. Men något löfte kan jag nog inte ge. Förutom att göra mitt bästa då.

Kanske försöka ha fler levande blommor hemma? Fotograf: Mr Roberto.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0