Into the wild

Igår fick jag köpt kanske världens fulaste ryggsäck till nya kursen. Jag har nog aldrig ägt en ryggsäck i hela mitt liv, förutom den där fula blåa ryggsäcken man fick av gymnastikföreningen Kuling och som mamma tvingade på mig en dag i högstadiet, fy va ångest. Minns att jag kladdade ner den med alla tuschpennor jag hittade i ren protest. Hur som helst krävdes det mycket av mig för att få ner ryggsäcken i varukorgen. Lotta fnissade och var nog glad att det inte var hon när jag äcklad föreställde mig bära denna fula skapelse på ryggen. Liggunderlaget vi valde till skar sig något otroligt, blått, grått och orange liksom. Kan de inte bara tillverka allt i svart åtminstånde? Men Lotta (min hjälte) fixade ett grått liggunderlag vilket räddade situationen. Nu blir det grått, grått och orange istället :D Oh my... Men som vår lärare poängterade idag: vi ska inte vara snygga, vi ska vara varma (varför inte snygga och varma?) när hon tipsade oss om att köpa ulltröjor på Myrorna inför hajken. Haha, trodde hon skämtade först, men det gjorde hon visst inte. Men väl ute i skogen kommer nog färgerna göra detsamma, jag tror det kommer bli grymt. (Grymt kallt i alla fall, det är ju vinter och snö for crying out loud!?) Har ni sett Into The Wild förresten? En riktigt bra film, jag njöt genom halva och grät resterande. Kunde knappt sova eller tänka klart på flera dagar efteråt. Se den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0