Min storasyster

Jag har en syster som är den vackraste i världen. (Jag har förvisso tre vackra systrar som är de vackraste i världen, men nu gäller det den här specifika). Hon har alltid varit den äldre, omhändertagande och bitska syster som jag oavsett vad alltid har sett upp till. Från att vara den oåtkomliga, tuffa syrran som låste in sig på sitt rum med sina häftiga kompisar där de skrev i varandras filofaxer och var ovetande om att jag låg under sängen bland dammtussarna och var lycklig över att få vara närvarande (värre var det när jag upptäcktes, men det hör till en helt annan historia).. Till att vara den syster som alltid hade en extra plats i sängen när jag inte kunde sova. Jag fick värma mina frusna fötter mellan hennes kokheta ben och trots att hon snarkade, pratade i sömnen och tog allt täcke fanns det inget bättre än att vara henne nära. Hon har varit min förebild och jag minns det som igår när jag satt vid hennes skrivbord och försökte skriva av hennes vackra bokstäver, även om det inte alls blev lika fint när jag skrev. Eller när jag målade av hennes teckningar som jag var grundligt avundsjuk på men med en stolthet eftersom jag hade en konstnär till syster. Jag minns särskilt denna Clown hon hade målat, jag satt i flera dagar och försökte åstadkomma en likadan men jag tror aldrig att jag lyckades. Bortsett från alla minnen, alla lekar och allt vi har gemensamt så är vi också väldigt olika. Hon är alldeles för snäll för sitt eget bästa och har ett underbart fint skratt. Hon är även den mest generösa och givmilda människan i hela världen. Jag lovar dig, du har inte förstått innebörden av ordet snäll innan du träffat den här kvinnan. Men vi passar så bra ihop, hon kan få mig att skratta tills tårarna rinner och våra interna skämt är roligare än några andra skämt i hela världen. Med henne känner jag mig trygg. Att ligga tätt intill henne i soffan och äta lösgodis och kolla på film är det bästa som finns. Och även om hon alltför ofta tar på sig moder-rollen och ser mig som den lilla systern hon vill uppfostra, så är hon min bästa vän. På fredag åker jag till denna underbara storasyster och bosätter mig där tills jag får nycklarna till min lägenhet. Och jag vill bara säga de ord som aldrig kan slitas ut. Jag älskar dig. Jag älskar dig av hela mitt hjärta och jag vill att du varje dag ska veta om det, att jag älskar dig mer än allt annat här på jorden och att du är världens bästa syster. Jag är världens lyckligaste som får ha en syster som du i mitt liv, och jag kommer älska dig varje dag i resten av mitt liv.



Kommentarer
Postat av: Helena

Tycker att Lotta ska vara stolt över dig som skriver sådär fina ord om henne! Hon är verkligen en toppen tjej, det är hon! Och det är du med! :) Jag ska absolut följa med ut på lördag OM inte Jonte och jag ska på middag hos några kompisar, beror på vilken dag vi ska till dem, de skulle höra av sig! Pusspuss längtar till att få träffa dig :)

2011-01-19 @ 22:31:48
URL: http://justh.blogg.se/
Postat av: Emilia

Tack va gullig du är gumman! Du gör mig alltid så glad :) Ja visst är hon en toppentjej den där Charlotta ;) Okej okej, annars får vi ses en annan dag helt enkelt. Tycker vi bokar en tjejkväll snart för jag saknar dig! :) Pussar

2011-01-20 @ 16:41:17
URL: http://emeran.blogg.se/
Postat av: lotta

min älskling, vad fint skrivet! jag har inte gjort mig förtjänt av så fina ord! du är världens bästa! längtar massor till fredag, då blir det massa god mat, vin och mys!! jag älskar dig mest av allt. pussar

2011-01-20 @ 18:28:43
Postat av: Anonym

Nu måste du skriva något snäll om mig också eftersom du ska bo med mig med! :D

2011-01-20 @ 18:32:25
Postat av: Emilia

hahaha robert du är klockren, vet du det? ^^

2011-01-20 @ 18:45:39
URL: http://emeran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0