Hajken

Igår kom jag hem från hajken och att få ställa sig i duschen var fantastiskt. Jag luktade eld och rök på flera meters avstånd och håret fick tvättas otaliga gånger innan jag kände mig hel igen. Dagarna på internatet har varit lika fantastiskt roliga som jobbiga. Utedass och vildmarksliv är inte det jag föredrar direkt, men jag har lärt mig så otroligt mycket! Jag har huggt ved med yxa, gjort upp eld, lagat mat utomhus varje dag, bakat över eldstad, behärskat kniv och sovit i sovsäck med 24 andra härliga idrottslärarstudenter. Vi har dansat, suttit vid lägerelden, promenerat i skogen och haft lektioner i naturen. Vi har suttit uppe sent och spelat kort, vikt oss dubbla av skratt och sovit tätt ihop. Jag har dominerat i kortspel, gråtit av skratt så många gånger att jag varit helt blöt om kinderna. Man har varit osminkad och frusen, skakat om natten och sovit fruktansvärt dåligt. Gått upp tidigt och ätit frukost, varit ute hela dagar och klagat på vädret. Vi har samtidigt kunnat hålla oss varma, lärt oss hur man ska klä sig, sovit sex timmar i streck vilket var rekord, och skrattat åt alla som snarkat. Jag har pratat i sömnen och gjort konstiga yogarörelser, och vi har legat i sovsäckarna och haft tjejsnack. Det bästa har varit kvällarna, har inte skrattat så gott på väldigt väldigt länge. Och att naturen lugnar själen, lindrar stress och ångest? Absolut.


Kommentarer
Postat av: frida

asså kan inte fatta att du är så blond naturligt, så orättvist! ;-)

2011-02-13 @ 17:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0