Måndag

Det är sant det där med att ju större yta du har ju större blir du. Att sova i vår 180 säng inatt och ändå inte riktigt få plats med alla ben och armar som letar sig utåt likt en sjöstjärna får mig att inse både hur otroligt skönt det är att äntligen få sova i min säng, men också hur ofantligt mycket plats jag faktiskt tar. Men också hur hårt jag sov inatt, tror inte ens en jordbävning hade kunnat väcka mig. Bakisdag nummer två är här, och ja, jag har två dagar. Har kunnat tvätta och plugga hela dagen men min kropp arbetar fortfarande frenetiskt med att få ut alla gifter ur min kropp (utan att ge missledande signaler) och jag känner mig gammal. Men snart ska jag krypa upp i soffan och ta måndagsmys med min älskling, och kanske åka till affären och köpa något så vi kan fira måndag ikväll :)

Det bästa med att vara hemma och hälsa på är att få hotellfrukost med jordgubbar, rostat bröd, juice och marmelad. Att sitta och dricka cider mitt på dan på en uteservering. Att känna den fuktiga luften som påminner om utlandet. Att känna att man på riktigt har semester.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken fin helg du verkat haft! Hoppas du mår bättre :)

2011-04-05 @ 01:09:44
Postat av: Emilia

Taacccckkk ;)

2011-04-05 @ 14:28:25
URL: http://emeran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0