Tisdag



Har hämtat upp sushi på vägen hem och ska nu avnjuta lite tisdagsmys innan jag börjar med min uppsats. Har varit och flängt runt på alla bibliotek i Linköping för att få tag på all ny kurslitteratur, och skam den som ger sig! Fick äntligen tag på böckerna och det är det bästa studenttipset jag kan ge - låna böckerna! Du sparar flera tusenlappar även om det blir svettigt att cykla fram och tillbaka och leta mellan hyllorna ;)

Har hunnit med grupparbete med gruppen imorse också och vi planerade en lektion vi ska hålla i imorgon, men sedan gled ämnet iväg lite och vi började prata om läraryrket och alla konflikter vi kommer tvingas möta och hantera. Vi pratade om hur poliser och lärare är den yrkesgrupp som möter mest konflikter men poliser slipper se personerna varje dag och varje år, de behöver bara spärra in dårarna ;) Sen pratade vi om hur över 30 % nyexade lärare sjukskriver sig redan första året när de kommit ut som lärare så nu har vi såndär härlig prestationsångest och en lätt panik. Hur samarbetar man med en elev som totalvägrar och visar fingret till exmpel? Det är skrämmande vilket tufft yrke man gett sig in på, och det gäller att ha en självkänsla stark som betong om man ska klara sig. Nu gled jag iväg här känner jag, haha. Plugg var det ja! Puss :)

Kommentarer
Postat av: Erik Andersson

Fy vad du myser älskling! fast det är jag glad över, trots att jag inte är medverkande.

Du kommer bli en fantastisk lärare!

2011-04-12 @ 17:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0