Dream and wish 'til your dream appears

 

 

Jag vill gå barfota på sval asfalt. Låta sommarregnet smeka min nästipp, brygga starkt kaffe och baka bröd med russin i. Måla en akvarell sådär spontant och sjunga någon fransk låt medan jag drar passionerade penseldrag. Nynna Carla Brunis texter och kunna bära upp en basker snyggt. Vara osminkad och jordnära, sådär naturligt som på film. Bära vita spetsklänningar och ha utsläppt hår. Sitta på ett hustak och skriva poesi, vara djup och dricka expresso. Läsa en sliten bok på ett italiensk café, alldes själv, utan att skämmas. Handla ekologisk mat, vara med och skänka kläder till diverse olika organisationer, vara miljömeveten och politisk aktiv. Ha åsikter som hörs, en vilja som syns! Gå upp tidigt och göra solhälsning i morgondiset, känna det fuktiga gräser mot nakna tår. Plocka äpplen i stråhatt och bära vita knästrumpor. Jag vill hyra ett gammalt torp och skriva en bok.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Mysan :)

2010-10-23 @ 16:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0